مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 بهمن 1398 ساعت 05:302020-01-28بين الملل

فارس من| بی توجهی عربستان به قاعده «قتیل الزحام» در پرداخت دیه شهدای منا


بر اساس قاعده «قتیل الزحام»، دولت عربستان باید دیه شهدای منا را از بیت المال بپردازد، اما پس از4 سال سرپوشی بر بی کفایتی خود، در گزارش هایی نه تنها عربستان را مقصر نمی داند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، یکی از مطالبات مردمی در سامانه فارس من پیگیری حقوق خانواده شهدای منا بر اساس قاعده قتیل الزحام با عنوان برای استیفای حقوق شهدای منا چه اقداماتی انجام شده است؟   به شمار می رود.

 (اینجا بخوانید) وعده سعودی ها برای پرداخت دیه شهدا ی حج 94 بر اساس قاعده قتیل الزحام با وجود گذشت بیش از 4 سال از فاجعه منا و شهادت حدود 500 زائر ایرانی در این فاجعه دردناک، همچنان نتایج قابل قبولی برای احقاق حقوق خانواده شهدا یا حتی دلیل این فاجعه حاصل نشده است.

این امر در حالی است که بر اساس دیه قتیل الزحام ، اگر شخصی به قتل برسد و قاتل شناخته نشود یا براثر ازدحام کشته شود، دیه او از بیت المال باید پرداخت شود.

بر همین اساس، دو سال پس از این فاجعه، حمید محمدی، رییس سابق سازمان حج و زیارت در گفت وگوی ویژه خبری (13 شهریور 96) تصریح کرد: در طول مذاکراتی که با وزیر حج عربستان داشتیم و موارد مربوط به فاجعه منا و مسجدالحرام، دیه شهدا بر اساس قاعده قتیل الزحام وعده داده شده بود که مسأله را همچنان مصرانه در جلساتی که داشتیم مطرح کردیم و دنبال خوا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس من| بی توجهی عربستان به قاعده «قتیل الزحام» در پرداخت دیه شهدای منا

فارس من| بی توجهی عربستان به قاعده «قتیل الزحام» در پرداخت دیه شهدای منا